Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inASHER, JAMES J.
InstitutionFar West Lab. for Educational Research and Development, Berkeley, CA.
TitelINSERVICE EDUCATION--PSYCHOLOGICAL PERSPECTIVES.
Quelle(1967), (80 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBehavior Change; Bibliographies; Evaluation Methods; Inservice Education; Inservice Teacher Education; Instructional Innovation; Literature Reviews; Program Evaluation; Psychological Studies; Research; Research Reviews (Publications); Tables (Data)
AbstractTHIS REPORT SUMMARIZES AND EVALUATES LITERATURE AND RESEARCH DEALING WITH THE PSYCHOLOGICAL SETTINGS FOR BEHAVIORAL CHANGE WITH RELEVANCE FOR INSERVICE TEACHER EDUCATION. IT WAS DESIGNED TO PROVIDE A BASIS FOR DECISION MAKING BY THE PROFESSIONAL STAFF OF THE FAR WEST LABORATORY IN BERKELEY, CALIFORNIA. IT CONTAINS SECTIONS DEALING WITH (1) THE HISTORY OF INSERVICE EDUCATION, (2) THE IDEAL GOALS OF INSERVICE TRAINING, (3) ANALYSIS OF INSERVICE PROGRAMS WHICH HAVE BEEN TRIED, (4) "THE ACCEPTANCE OF INNOVATION," WHICH EXPLORES THE QUESTION OF RESISTANCE TO NEW IDEAS AMONG SCHOOL PERSONNEL, (5) HOW INSERVICE PROGRAMS SHOULD BE EVALUATED, (6) FUTURE INSERVICE PROGRAMS, AND (7) RECOMMENDATIONS FOR IMPROVING PROGRAMS, TEACHERS, THE PHYSICAL SETTING, EVALUATION METHODS AND RESEARCH. (AW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: